fallback

Ангелкова: Догодина ще има повече пари за туристическа реклама на България

Ресорното министерство ще поиска увеличение с 50% на сегашния бюджет за популяризирането на страната ни като дестинация за отдих

17:30 | 22.07.19 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През следващата година ще бъдат увеличени парите за туристическа реклама на България, съобщи днес след заседание на Националния съвет по туризъм ресорният министър Николина Ангелкова, цитирана от БТА. Националната програма за туристическа реклама през 2020 година беше обсъдена на днешното заседание на съвета.

Тя уточни, че размерът на парите ще стане ясен в края на август. Министърът добави, че разчетите още не готови, но министерството иска около 50% повече в сравнение с парите за тази година, които са 11 милиона лева. 

Ангелкова съобщи още, че в момента се провеждат индивидуални срещи по пазари, които включват и тези в топ 10 за нашата страна. Освен това ще бъдат разгледани и пазарите в топ 30, както и перспективните пазари като САЩ, Индия, Китай, Близък изток, каза още министърът. 

Тя коментира, че в края на месеца се очакват официалните данни за юни от летния туристически сезон. Тя припомни данните от началото на година до края на май, според които страната ни в този период е посетена от 2.4 милиона чуждестранни туристи, което е минимален ръст от 1%.

Ангелкова съобщи, че от 1 октомври ще заработи на пълни обороти единната система за туристическа информация. Мартин Захариев, който е член на УС на Националния борд по туризъм, коментира, че ще бъде предложено да бъде преразгледан визовият режим по отношение на туристите от Турция, които идват за почивка на планина, и тези от Русия.

Той запита защо на тези туристи не се издават многократни визи и допълни, че цената на самите визи се вдига заради посреднически фирми. Захариев попита още защо на туристите от тези две страни не се издават визи на входа. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:35 | 07.09.22 г.
fallback